StalledDueToSource_DiskLatency Error hatası Exchange Online (Office 365) ‘den Exchange Server Onpremise organizasyonları arasında yapmış olduğunuz Office 365 Hybrid Migration işlemi sırasında alacak olduğunuz hatalardan biridir.

Bu hata aynı zaman da Exchange Server Onpremise olarak bilinen, aynı sürüme sahip Exchange Server ‘lar arasında yapacak olduğunuz Posta kutusu taşıma (Mailbox MoveRequest) işlemlerinde yada Exchange Server Upgrade Projelerinde, farklı sürümler arasında (Exchange Server 2013 ‘den Exhange Server 2016 yada Exchange Server 2019 Upgrade) yapacak olduğunuz posta kutusu taşıma (Mailbox MoveRequest) işlemlerinde de karşılaşacak olduğunuz hatadır.

Bu hatanın bir benzerini Exchange Online Migration StalledDueToSource_Processor paylaşımında incelemiş ve hata kaynağının yoğun işlem yüklerinden olduğunu ve çözümlerini paylaşmıştık.

Office365 Hybrid MoveRequestStatistics

Office365 Hybrid MoveRequestStatistics

StalledDueToSource_DiskLatency Error Hatasının kaynağı, Disk performansında kaynaklı. Disk gecikmesine neden olan herhangi bir sorun varsa bu durum oluşşmakta ve Disk kaynaklarından cevap genel yanıt süresi yüksek olduğu zaman posta kutusu taşıma (Mailbox MoveRequest) işlemleri gecikmekte ve zaman aşımına uğramaktadır.

Get-MoveRequest | Where {$_.Status -ne “Completed”} | Get-MoveRequestStatistics

Yukarıda paylaşmış olduğum power shell komutu Exchange Online ‘den Exchange Server Onpremise ‘e yapılan posta kutusu taşıma (Mailbox MoveRequest) çıktılarını göstermektedir. Aynı komutu Exchange Shell ile Exchange Onpremise mimarisinde yapmış olduğunuz taşımalar içinde kullanılmakta ve StalledDueToSource_DiskLatency Error hataları görülmekte.

Exchange Online Move Request

Exchange Online Move Request

StalledDueToSource_DiskLatency Error Hata kaynağı Disk performansında yaşanılan gecikmelerden kaynaklı. Çözüm olarak ise yapmış olduğumuz taşıma işlemine göre karar vermeliyiz.

Benim yaşamış olduğum StalledDueToSource_DiskLatency hatası, Posta kutusu taşıma (Mailbox MoveRequest) işlemini yapmış olduğum Exchange Online (Office 365) Sunucularından kaynaklı ve burada yapacak olduğum işlem Microsoft ‘da problem kaydını açmak ve hata kaynağının düzelmesi için çözümün sunulmasını beklemek.

Exchange Online (Office 365) bir SaaS bulut bilgi işlem modeli olsa bile arka tarafta IaaS kaynaklar çalışmakta ve bu kaynaklar IaaS ‘dan SaaS ‘a dönüşüm uğrarken bütün yönetim, bakım ve problem çözümleri Microsoft mühendisleri tarafından yapılmakta.

Paylaşmış olduğum hataStalledDueToSource_DiskLatency olduğu için yapacak olduğumuz tek bir işlem var bu işlem de Microsoft ‘da durum bildiriminin yapılması ve problemin giderilmesidir.

The request has been paused temporarily due to unfavorable server health

The request has been paused temporarily due to unfavorable server health

MoveRequestStatistics çıktısına baktığınız zaman da çoklu taşımaların yapıldığını görmektesiniz ki böylesine büyük taşıma işlemlerin de bu hataların alınması kabul edilebilir.

Posta kutularını taşıma (Mailbox MoveRequest) işleminde hata veren kullanıcı özelinde rapor oluşturduğumuz zaman yukarıda ki hatayı görmekteyiz. Hatanın farklı zaman dilimlerinde birden fazla oluştuğu ve kaynaklar yeterli duruma geldiği zaman ise Posta kutu taşıma (Mailbox MoveRequest) işlemlerinin tekrardan taşınmak üzere işleme alınacağı, bizlere söylemektedir.

Informational: The request has been paused temporarily due to unfavorable server health. MRS will attempt to continue processing the request again after

Get-MoveRequest -Identity user@pera.net.tr  Get-MoveRequestStatistics -IncludeReport FL

Posta kutularını taşıma (Mailbox MoveRequest) işleminde hata alan kullanıcı için rapor oluşturmak için yukarıda ki komutu kullanabilirsiniz.